Blokada ARB - Suzuki Samurai/jimny tył | Vitara przód / 10 śrub / 26 Frezów
  • Blokada ARB - Suzuki Samurai/jimny tył | Vitara przód / 10 śrub / 26 Frezów

Blokada ARB - Suzuki Samurai/jimny tył | Vitara przód / 10 śrub / 26 Frezów

RD208
5 700,00 zł
Brutto

Blokady mechanizmów różnicowych ARB
 
ARB Air Lockers to najbardziej uniwersalne i najlepsze na świecie blokady mostów do aut terenowych .
Firma ARB produkuje je praktycznie do większości samochodów 4x4 na przednią i tylną oś. Blokada jest sterowna i pneumatycznie załączana z kabiny samochodu,
wymaga zamontowania kompresora. Po włączeniu następuje pełne zablokowanie obydwu półosi, a tym samym optymalne przeniesienie napędu na obydwa koła
w sytuacji zwiększonych oporów kół, grząskiego lub śliskiego podłoża. Włączenie oraz wyłączenie blokady nie wymaga zatrzymania,
jedyne należy zachować kierunek jazdy na wprost. Blokada ARB działa równie skutecznie podczas jazdy do przodu i do tyłu. Po wyłączeniu blokady,
dyfer działa jak zwykły klasyczny mechanizm różnicowy.


ARB BLOKADY
 
Blokady mostów ARB będące szczytowym osiągnięciem australijskich projektantów – wykonane z najwyższą jakością,
dbałością o szczegóły oraz wykorzystując koła zębate o największej wytrzymałości, są bezapelacyjnie najtrwalszymi i najwytrzymalszymi blokadami pneumatycznymi na rynku.

 

 Wymagania:

Wielu ludzi wierzy, że napęd 4x4 i trakcja muszą iść w parze ... nie można mieć jednego bez drugiego.
Jednak standardowe dyferencjały otwarte w twoim samochodzie są zaprojektowane tak, aby każde koło, mogło pracować  niezależnie,
eliminując w ten sposób opory podczas skręcania. W terenie, staje się to ogromnym problemem kiedy cała moc silnika przekazywana
jest najczęściej na koło które ma najmniejsze opory czyli najmniejszą przyczepność.
Nowsze pojazdy ze szperą o ograniczonym poślizgu mogą zaoferować pewną poprawę, ale i one nie gwarantują najlepszej przyczepności.
Automatyczne blokujące się dyferencjały mają również swoje wady. Oprócz hałasu przy przełączaniu,
mogą również powodować problemy przy poruszaniu się po asfalcie i autostradach.
Jest zatem uzasadniona potrzeba posiadania systemu blokad umożliwiających bezpieczne i pewne blokowanie napędu kół w pojazdach które wkraczają w trudny teren.

 

Rozwiązanie:

Blokady pneumatyczne ARB stworzono, aby zapewnić 100% przyczepność na każde żądanie kierowcy, bez spadku bezpieczeństwa i wygody jazdy autostradą,
ARB Air Lockers do pracy wymagają zastosowania kompresora ARB służącego do  włączenia lub wyłączenia, solidnej i pewnej blokady wewnątrz mechanizmu różnicowego.
Takie rozwiązanie umożliwia ustawienie 100% blokady napędów w aucie, czyli jego maksymalnej przyczepności a wszystko poprzez naciśnięcie jednego przycisku
na desce rozdzielczej pojazdu.

Zaletą blokad pneumatycznych jest ich budowa i montaż wewnątrz dyferencjału, który zapobiega obracaniu się mechanizmu różnicowego a co za tym idzie
uniemożliwia półosiom obracanie się niezależnie od siebie.

Oba koła na jednej osi obracają się wtedy ze stałą prędkością utrzymując maksymalną możliwą przyczepność. Po ponownym naciśnięciu włącznika,
układ działa jak standardowy dyferencjał „otwarty”. Dodatkowo blokada ARB sprawia iż pojazd może być napędzany mniejszą mocą co wpływa
na zmniejszenie emisji spalin oraz lepszą kontrolę i obciążenia dla układu napędowego auta.

 

Dostęp i instalacja:

Blokady ARB są obecnie dostępne w ponad 100 konfiguracjach do szerokiej grupy samochodów 4x4 produkowanych na rynkach całego świata.
Mogą  być instalowane zarówno w przedniej jak i tylnej osi pojazdu. Instalacji należy dokonywać w wyspecjalizowanym warsztacie, choć żadne specjalne,
narzędzia nie są potrzebne do ich montażu i w zupełności wystarcza wiedza dotycząca naprawy i wymiany seryjnego mechanizmu różnicowego.
ARB oferuje trzy rodzaje kompresorów pozwalających nie tylko na uruchamianie blokady ale również do pompowania kół i zasilania innych urządzeń pneumatycznych.

 

RD208

Opis

Kategoria
Blokady mostów

Inne produkty z tej samej kategorii